Zostań w domu: jak zorganizować home office?

Wiele domów drewnianych w katalogu projektów Dominant zawiera studium układu pomieszczeń, co umożliwia owocną pracę bez wychodzenia z domu. Tak właśnie dyktują współczesne warunki życia. Domowe biuro staje się naszą codzienną koniecznością. Jak zorganizować miejsce pracy w domu i sprawić, by było wygodne? Więcej na ten temat przeczytasz w poście poniżej.

1. Wybór odpowiedniego miejsca w domu

Wiele projektów domów drewnianych z naszego katalogu zawiera już lokale, które pierwotnie były przeznaczone na biuro lub doskonale nadają się do takiej funkcji. Na przykład jest to projekt Tyrael .

Na drugim piętrze znajduje się osobny pokój. A brak sąsiadujących ze sobą pomieszczeń sprawia, że ​​miejsce jest odosobnione i idealne na biuro. Natomiast w projekcie Mirada w sypialni wydzielono część funkcjonalną na gabinet. Więcej na ten temat napisano na stronie https://koon.pl/.

Ponieważ sypialnia ma 35,3 m 2 , jest w niej dużo miejsca na kącik do pracy. Ponadto bezpośrednie, naturalne światło ze świetlików przyczynia się do produktywnej pracy w takim środowisku. Wszystko to oczywiście odnosi się do planowania długoterminowego.

Jeśli potrzebujesz od razu zorganizować kącik do pracy w domu, to będziesz musiał wybrać ciche i spokojne miejsce, które zapewni ci schronienie podczas pracy z domu. Bardzo ważne jest, aby w tym rogu znajdował się stół. Jeśli masz wystarczająco dużo miejsca, zadbaj o półki i szafkę. W dużym biurze para miękkich krzeseł i stolik kawowy pomogą stworzyć przytulność. Ale mała przestrzeń uczy rozsądnej ekonomii, organizacji przestrzeni, planowania i umiejętności życia i wykonywania niezbędnej pracy tu i teraz. Przejdźmy do ergonomii domowego miejsca pracy.

2. Ergonomia i komfort pracy w domu

Im wygodniejsze miejsce pracy, tym więcej energii, lepszy nastrój i wyższa produktywność! Jeśli miejsce pracy jest niewygodne, jest potencjalną oazą nieporządku. Jeśli czujesz się nieswojo w kąciku roboczym, zawsze będzie chęć rozciągnięcia się, wędrowania po domu i osiedlenia się w wygodniejszym miejscu. Dlatego zwróć szczególną uwagę na własne odczucia, wygodę stołu, krzeseł, jakość oświetlenia i obecność zbędnych, przeszkadzających przedmiotów. Aby to zrobić, powinieneś uważnie przyjrzeć się miejscu pracy i zdecydować, co jest dla ciebie przydatne w pracy, a co nie. Po wyeliminowaniu zbędnych przedmiotów, połóż na stole trzy piękne drobiazgi dla własnej przyjemności. Mniej niż trzy gadżety są możliwe, ale więcej nie. Na przykład żywa roślina będzie użyteczna i piękna – oczyści powietrze, ozdobi kącik roboczy i napełni serce pięknem, a duszę harmonią. Aby zachować tę harmonię, najpierw usuń przewody. Kula kabli i przewodów zbiera kurz, plącze się w nogach i wygląda przygnębiająco. Pamiętaj, że pracujesz w domu, a dla zachowania harmonii dozwolone są takie miłe słabości, jak świece zapachowe i przyjemna muzyka w tle.

3. Oświetlenie miejsca pracy

Odpowiednie oświetlenie jest warunkiem wstępnym łatwej i wydajnej pracy. Jeśli pracujesz w pomieszczeniu o słabym oświetleniu i bez bezpośredniego światła słonecznego, możesz zainstalować żarówki dzienne, aby uzyskać bardziej naturalne oświetlenie w miejscu pracy. Powinieneś mieć wystarczająco dużo światła, abyś mógł energicznie podjąć każdą pracę, a nie relaksować się w półmroku. Zasady oświetlenia i projektowania oświetlenia w domu można znaleźć w jednej z przydatnych i ciekawych publikacji na naszym portalu.

4. Przechowywanie informacji i dokumentów

Wygodne jest przechowywanie informacji w plikach, które najlepiej podpisać za pomocą laminowanych etykiet. Jeśli w pracy korzystasz z wielu książek i teczek, to regały staną się Twoimi wiernymi pomocnikami. Lepiej porządnie i oryginalnie ułożyć książki i teczki na półkach, niż budować z nich piramidy na podłodze czy stole, zajmując dużo miejsca.

Nie przechowuj dokumentów, teczek i teczek blisko siebie, w przeciwnym razie będziesz musiał opróżnić całą zawartość szuflady, gdy potrzebujesz jednej teczki. Poczytaj na stronie https://interkursy.pl/.

Posprzątaj na koniec każdego dnia pracy i domu. W końcu nie ma lepszego sposobu na sprzątanie niż po prostu utrzymanie czystości i staranie się nie zaśmiecać. Sprzątanie miejsca pracy po wykonaniu zadań będzie kluczem do przyjemnego rozpoczęcia kolejnego dnia pracy! Miejsce pracy powinno inspirować, a nie przygnębiać!

5. Ustalony dzień roboczy

Z reguły dzień pracy trwa od 9.00 do 18.00 z godzinną przerwą obiadową. Kontynuuj tę rutynę w domu. Ustalenie godzin pracy uchroni Cię przed wyczerpującą i bezsenną pracą w domu (niektórym „somom” wygodniej jest przenieść pracę na późne godziny dnia). Inteligentna rutyna pracy domowej zwiększy Twoją produktywność, więc staraj się oprzeć pokusie zmiany stałych godzin pracy. Oczywiście w domu można łatwo zapomnieć o starannej organizacji miejsca pracy i czasie na wykonanie zadań, które omówimy w kolejnym akapicie.

6. Terminy wykonania zadań

Jest mały sekret planowania czasu pracy – skrócenie czasu na wykonanie zadania dla siebie np. o jeden dzień. Ten lifehack pomoże ci uchronić się przed rozproszeniem uwagi, a zadanie i tak zostanie wykonane z wyprzedzeniem. W domu musisz sam wypracować zasady ciężkiej pracy i dyscypliny. Co dziwne, wielu nie radzi sobie z takimi mocami, aw praktyce okazuje się, że kontrolowanie siebie jest prawie niemożliwe. Dlatego tak wielu ludzi potrzebuje stałego monitoringu z zewnątrz, stymulacji, stworzenia pewnego systemu nagród, a nawet kar. Ci, którzy zdołają utrzymać się w granicach, są przede wszystkim chwaleni i we wszystkich dziedzinach będą mieli pełny porządek. Słowa Marka Tulliusza Cycerona „Największym zwycięstwem jest zwycięstwo nad samym sobą” są zawsze bardzo aktualne. Dlatego dla tych kto potrzebuje zachęty i kary, proponujemy na przykład zakup dwóch odpowiadających sobie skarbonek. Kiedy będziesz w pełni zadowolony z wyników wykonania zadania w domu, odłóż określoną kwotę do skarbonki z nagrodami, a jeśli jesteś niezadowolony, do skarbonki z karami. Pod koniec tygodnia lub miesiąca możesz wydać pieniądze ze skarbonki nagród na swoje przyjemności, a pieniądze ze skarbonki kar przeznaczyć na cele charytatywne. Wtedy w każdym razie zrobisz dobry uczynek. i ze skarbca kar – rozdawać na cele charytatywne. Wtedy w każdym razie

Rekomendowane artykuły